o epixeirimatiasΤα τελευταία χρόνια παρακολουθώ - με ιδιαίτερη ανυπομονησία οφείλω να ομολογήσω - την ετήσια 3ήμερη συνάντηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που απασχολούν από 1-10 άτομα. Οι συναντήσεις αυτές γίνονται στο Παρίσι. Στην διάρκεια του τριημέρου παρακολουθούν τα 80 περίπου σεμινάρια και τα εκθεσιακά event 150 περίπου εκθετών, περισσότεροι από 15.000 νέοι (ή και καταξιωμένοι) επιχειρηματίες. Οι επιχειρηματίες αυτοί μαθαίνουν, είτε πως να δημιουργήσουν μία νέα επιχείρηση, είτε πως να διαχειριστούν μια επιχείρηση, είτε πως να αναπτύξουν μια επιχείρηση. Μαθαίνουν; Μεγάλη λέξη η μάθηση! Είναι χαρακτηριστικό και ιδιαίτερα «προκλητικό» να συναντάς επιχειρηματίες με 20-30 χρόνια εμπειρίας να παρακολουθούν τις ομιλίες και τις διαλέξεις των ειδικών πάνω σε θέματα καθημερινού management και να σημειώνουν με πάθος, νέες σκέψεις και νέες ιδέες για την επιχείρηση τους.

Αυτοί είναι οι πετυχημένοι επιχειρηματίες του 21ου και οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες του αύριο.

Όμως μόνον η συνεχής και συστηματική μάθηση αρκεί; Όχι ασφαλώς.

Παραθέτουμε κάποια βασικά χαρακτηριστικά επιτυχίας, όπως παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν στην φετινή συνάντηση:

  • Ποτέ μην παραβλέπετε τις ευκαιρίες της αγοράς, θεωρώντας, ότι κάποιος άλλος θα τις εκμεταλλευτεί και όχι εσείς.
  • Μην εστιάζετε τις προσπάθειες σας στην οργάνωση της παραγωγής σας, ή στο υπέροχο και πολυτελές νέο κατάστημα σας. Ο πελάτης ή ο καταναλωτής σας πρέπει να μάθει τι είναι αυτό που παράγετε και πουλάτε. Το ότι το γνωρίζετε μόνον εσείς, δεν εξασφαλίζει αυτόματα και την επιτυχία σας.
  • Μεταχειριστείτε όλους τους πελάτες σας σαν να είναι ο μοναδικός σας πελάτης. Δείξτε τους ότι είναι ανεκτίμητοι και εξασφαλίστε ότι δεν θα έχουν την ευκαιρία να σας ξεχάσουν.
  • Μάθετε σήμερα να είστε πιο έξυπνοι από όσο ήσασταν χθες. Η επιχείρηση σας (και κάθε επιχείρηση) είναι μια επιχείρηση που μαθαίνει, ένας learning. Αυτό σημαίνει ότι «κάθε μέρα πρέπει να εφαρμόζετε κάτι καινούργιο στη δουλειά σας». Αν το κάνετε ήδη θα προχωρήσετε και θα επιβιώσετε, αν όχι, τότε θα μείνετε στάσιμοι και ίσως απαξιωθείτε σύντομα.

«Το μέλλον και η επιτυχία των ΜΜ επιχειρήσεων, συναρτώνται με την επιχειρηματικότητα και την αξιοποίηση της επιχειρηματικής γνώσης, με την δυνατότητα κάθε επιχείρησης να μπορεί όταν πρέπει να εξυπηρετεί και να ικανοποιεί άμεσα τους πελάτες της», επισημαίνει ο (αείμνηστος πλέον), αλλά νεότατος στο πνεύμα μέχρι την τελευταία του πνοή γκουρού του management Peter Drucker.

Ισχύει αυτό στην ελληνική πραγματικότητα; Εν μέρει ναι. Και αυτό είναι αρκετά παρήγορο.      

 

Άρθρο του Δρος Κωνσταντίνου Γ. Γεωργάκα της «GECON CONSULTING»  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.