supp cargo

Τα περισσότερα ποδήλατα είναι κατασκευασμένα για να μεταφέρουν κυρίως τον αναβάτη. Έτσι, εάν ένας ποδηλάτης θέλει να αυξήσει το ωφέλιμο φορτίο χωρίς να σπάσει το ποδήλατό του, πρέπει να αναζητήσει άλλη λύση. Η λύση είναι το ποδήλατο φορτίου ή αλλιώς το cargo bike.

Ιστορικώς τα ποδήλατα φορτίου προέρχονταν από τις Κάτω Χώρες στις αρχές του 20ου αιώνα και χρησιμοποιούνταν από εμπόρους για την παράδοση γάλακτος, ψωμιού και άλλων προϊόντων. Μέχρι τη δεκαετία του 1930 το φαινόμενο είχε εξαπλωθεί σε όλη τη Σκανδιναβία. Στην Κοπεγχάγη, στη Δανία, οι αγγελιαφόροι ποδηλάτων σε ολόκληρη την πόλη και σχεδόν κάθε εταιρία διέθεταν τουλάχιστον ένα ποδήλατο φορτίου για να χειριστούν τις παραδόσεις τους. Με την πρόσφατη τάση προς την αστικοποίηση υψηλής πυκνότητας έχουμε δει μία αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για ποδήλατα φορτίου εδώ.

Τα οφέλη του cargo bike είναι σημαντικά. Θεωρείται το πιο αποδοτικό μέσο μεταφοράς του ανθρώπου και, πέραν αυτού, εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης, των στενών δρόμων και του δύσκολου παρκαρίσματος τα αυτοκίνητα συνήθως πηγαίνουν αργότερα στον προορισμό τους σε σχέση με το ποδήλατο.

Σίγουρα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα και πιο γρήγορα τοπικά δρομολόγια σε σχέση με το αυτοκίνητο και με τα πόδια.

Το κόστος αγοράς και συντήρησης είναι χαμηλότερο απ’ ό,τι ενός αυτοκινήτου ή μίας μηχανής. Δεν χρειάζεται βενζίνη, άδεια οδήγησης, ασφάλειες, τέλη κυκλοφορίας, ακριβά ανταλλακτικά, ειδικές ικανότητες οδήγησης.

Επιπροσθέτως το ποδήλατο, όπως είναι διαδεδομένο, προσφέρει άψογη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού και διανοητική ευεξία. Άρα γλιτώνουμε το κόστος εκγύμνασης. Επίσης αποφεύγουμε ασθένειες που επιβαρύνουν και οικονομικά την τσέπη μας.

Είναι το φιλικότερο μέσο προς το περιβάλλον, αφού δεν παράγει ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση.

Τα ποδήλατα φορτίου είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο που δεν χρειάζεται να ταΐζετε. Επιτρέπουν τη μεταφορά περισσότερων κιλών από ό,τι θα μπορούσατε ενδεχομένως να μεταφέρετε σε κανονικό ποδήλατο με πολύ μεγαλύτερη οικονομική και περιβαλλοντική απόδοση από ό,τι με ένα αυτοκίνητο ή μηχανάκι. Είναι το οικογενειακό σας όχημα, το φορτηγό εργασίας σας, το κινούμενο φορτηγό σας, το λεωφορείο σας. Είναι όλα όσα χρειάζεστε από ένα αυτοκίνητο, αλλά πολύ πιο προσιτό, πολύ πιο βιώσιμο και πολύ πιο διασκεδαστικό.

 Έχουν σχεδιαστεί για να συναντήσουν ειδικές απαιτήσεις φορτίου, να λειτουργούν σε διαφορετικά εδάφη και να εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς, παραδείγματος χάριν ως καταστήματα κινητών τροφίμων. Μπορούν ενδεχομένως να μεταφέρουν μέχρι και αρκετές εκατοντάδες χιλιόγραμμα. Μηχανές ηλεκτρικής υποστήριξης pedelec, ή αλλιώς ηλεκτρικά ποδήλατα φορτίου, μπορούν να αυξήσουν περαιτέρω την ταχύτητα, τα φορτία και την εμβέλεια. Θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν για πωλήσεις, την προώθηση προϊόντων, στον τουρισμό, στις τεχνικές μεταφορές ή στην κηπουρική.

Το πρώτο στην Ελλάδα cargo bike της εταιρίας Velo Lab είναι ένα ποδήλατο μεταφοράς φορτίων. To Kàro είναι ένα ριζοσπαστικής σχεδίασης ποδήλατο φόρτωσης, ή αλλιώς, όπως είναι γνωστό, cargo bike, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από 'Έλληνες μηχανικούς της εταιρίας Velo Lab. O ιδρυτής της Velo Lab, βετεράνος ποδηλάτης / αθλητής και μηχανολόγος μηχανικός, σχεδίασε το συγκεκριμένο ποδήλατο με γνώμονα την εργονομία, τη λειτουργικότητα και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (18 kg). H σχεδίαση του πλαισίου στηρίζεται στο χωροδικτύωμα, το οποίο μπορεί να επιτύχει μεγάλες αντοχές, αλλά με χαμηλό βάρος.  Για την κατασκευή του πλαισίου χρησιμοποιείται ελληνικό αλουμίνιο, γνωστό για την υψηλή ποιότητά του σε παγκόσμιο επίπεδο, από στάνταρ βιομηχανικές διατομές με τη μέθοδο συγκόλλησης TIG (tungsten inert gas).

Η ριζοσπαστική σχεδίαση του πλαισίου συνοδεύεται από ένα καινοτόμο (patented) σύστημα διεύθυνσης με συρματόσχοινα, που επιτρέπει στον εμπρός τροχό διεύθυνσης περιστροφή έως και 180 μοίρες, κάτι μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο, το οποίο προσδίδει ιδιαίτερη ευελιξία στην κίνηση μέσα στην πόλη, αλλά και στο βουνό ως ποδήλατο τουρισμού ή αναψυχής. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού παρέχουν γωνία στροφής 75-85 μοίρες και με συνολικό βάρος ποδηλάτου από 24 kg και πάνω, ενώ είναι όλα κατασκευασμένα στην Ασία.

Η Velo Lab, μη μπορώντας να εξασφαλίσει την απαραίτητη υποστήριξη και να ξεπεράσει όλες τις οικονομικές δυσκολίες της εποχής, σε συνδυασμό με την αποδυναμωμένη τοπική αγορά, μεταφέρθηκε στα μέσα του 2017 στη Βόρεια Γερμανία, όπου πλέον κατασκευάζει όλη την γκάμα ποδηλάτων της στη φιλική προς το ποδήλατο Βρέμη. To Kàro διατίθεται σε 2 βασικές εκδόσεις long και short, με ή χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση.

Είναι εξοπλισμένο με τη νέα σειρά Shimano Deore 6000 2x10  (φρένα, ταχύτητες, τροχοί κ.λπ.), ενώ είναι διαθέσιμα και για τις 2 εκδόσεις ειδικό κάθισμα / κουτί για μεταφορά παιδιών με ζώνες ασφαλείας, καθώς και αδιάβροχο κάλυμμα (canopy) για τις κρύες ή βροχερές μέρες.

Η ηλεκτρική έκδοση είναι εξοπλισμένη με ένα ισχυρό hub motor της γερμανικής NeoDrives με 40 Nm ροπής, αισθητήρα ροπής ενσωματωμένο στον κινητήρα /  torque sensor, regeneration / φόρτιση της μπαταρίας κατ’ επιλογή και αυτονομία έως 115 km με μία φόρτιση.

Δοκιμάστε τώρα το Kàro στην Αθήνα! Είναι πολύ σημαντικό να έχετε μία καλή αίσθηση για το Kàro bike πριν το επιλέξετε. Το Kàro διατίθεται και στην ελληνική αγορά από την εταιρία Bike Sale & Academy.

Στοιχεία επικοινωνίας:
211.40.64.604, 693.69.86.073
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Kastamonis 144, 142 35 Ν. Ιonia


 

Πηγή: ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ