support mesa

H <<Υδροπλάνα Ελλάδος Α.Ε./ Hellenic Seaplanes S.A>> είναι μια εταιρία που μας έχει απασχολήσει πολύ τα τελευταία 3,5 περίπου έτη. Κατά γενική ομολογία πρόκειται για επιχειρηματική προσπάθεια που βασίζεται στον άξονα της καινοτομίας. Αλήθεια, πόσοι είχαμε φανταστεί ότι η λίμνη Τριχωνίδα στο Αγρίνιο π.χ. θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο προσγείωσης ενός υδροπλάνου και παράλληλα κομβικό σημείο μετακίνησης; Πλέον όλοι αντιλαμβανόμαστε τη δυναμική αυτής της προσπάθειας.

Συναντήσαμε τον  κο Νικόλα Χαραλάμπους ,Πρόεδρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Ιδρυτή της εταιρίας << Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. >> .Όπως μας είπε, τα υδροπλάνα συνδυάζουν όλα όσα έχει ζήσει μέχρι σήμερα. Πρίν ακόμη ολοκληρώσει το λύκειο η θάλασσα είχε κερδίσει κατά κράτος όλους τους άλλους τομείς της ζωής του. Μεγαλώνοντας στην Λεμεσό, παραλιακή πόλη, με το κεντρικό λιμάνι της χώρας, όλες σχεδόν οι αναμνήσεις του περιλαμβάνουν την θάλασσα. Εργάστηκε ως ναυαγοσώστης, υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό, αποφοίτησε από το Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά και σήμερα η επιχειρηματική του επιλογή έχει κύριο συστατικό την Θάλασσα.


 

 Μια μικρή γεύση της όλης πορείας ως τώρα, θα μας δώσει ο κος Χαραλάμπους ,στην συνέντευξη που ακολουθεί. Μας μίλησε για την  επιχειρηματική ιδέα, την συνεχή προσπάθεια, τα εμπόδια αλλά και τους στόχους της εταιρίας σήμερα.

Κε Χαραλάμπους σε τι κατάσταση βρίσκεται τώρα η <<ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε>>;

Η <<ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε./ HELLENIC SEAPLANES S.A>> και οι θυγατρικές της τα τελευταία 3,5 χρόνια έχουν εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία δεκαπέντε (15) Υδατοδρομίων εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένων, ενώ βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με πολλά άλλα Λιμενικά Ταμεία που προκρίνουν αυτή τη λύση δημιουργίας Υδατοδρομίου στον τόπο τους. Όλες οι αδειοδοτήσεις και οι μελέτες είναι στο όνομα του ομίλου εταιρειών της<< Hellenic Seaplanes>> όπου έγιναν και οι παραχωρήσεις. Συγκεκριμένα, τα υδατοδρόμια της Σκύρου, Αλόννησου, Σκοπέλου, Αμφιλοχίας, Τήνου, Πάτμου, Θάσου, Σητείας, Αιδηψού, Καρύστου, Χαλκίδας, Κύμης, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.

Παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων στις εξής λίμνες: Τριχωνίδα στο Αγρίνιο, Παμβώτιδα στα Ιωάννινα, Καϊάφα στην Ζαχάρω, Πολυφύτου στην Κοζάνη, Κερκίνη στις Σέρρες, Μεγάλη Πρέσπα στη Φλώρινα,  Βεγορίτιδα στο Αμύνταιο.
Επίσης η εταιρεία λειτουργεί ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα για τα εξής υδατοδρόμια: Υδατοδρόμιο Βόλου, Υδατοδρόμιο Ζακύνθου, Υδατοδρόμιο Θεσσαλονίκης, Υδατοδρόμιο Μήλου, Υδατοδρόμιο Πάρου, Υδατοδρόμιο Καλαμάτας.
Τέλος η εταιρεία μας έχει ξεκινήσει και την διαδικασία για δημιουργία της πρώτης Τεχνικής Βάσης στην Χαλκίδα.

Τη δυναμική παρουσία της εταιρείας μας αποδεικνύουν οι δεκάδες στρατηγικές συμφωνίες συνεργασίας που έχει συνάψει με Tour Operators, Τουριστικούς πράκτορες, μεγάλα ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και ομίλους εταιρειών από όλους τους κλάδους με τελευταία την στρατηγική συμφωνία με την ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία AVIOSTART ως στρατηγικό εταίρο, αποδεικνύοντας ότι παρά το αβέβαιο περιβάλλον για τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, ο κλάδος των υδροπλάνων εξακολουθεί να προσελκύει το ξένο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Δεν μπορούμε επίσης να παραλείψουμε την συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά όπου δημιουργήσαμε στην Ελλάδα ένα νέο κύκλο σπουδών στα πλαίσια του μαθήματος «Λιμενικός Σχεδιασμός και Οργάνωση», με τίτλο Διαχείριση Υδατοδρομίων, που έχει ως στόχο την  κατάρτιση στελεχών για τη Λειτουργία και τη Διαχείριση Υδατοδρομίων ,το οποίο λειτουργεί τα τελευταία 2 χρόνια με μεγάλη επιτυχία.

Ας γυρίσουμε λίγο πίσω. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τη σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας;

Ασχολήθηκα με τον τομέα των υδροπλάνων αρχικά στην παλιά εταιρία υδροπλάνων << Air Sea Lines>> . Ως εταιρία Συμβούλων, αναλάβαμε και ολοκληρώσαμε επιτυχώς την ένταξη της <<Air Sea Lines>> σε πρόγραμμα επιδότησης για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων. Δυστυχώς η εταιρία πτώχευσε πριν προλάβει να ολοκληρώσει την ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων.

Με την ολοκλήρωση και δημοσίευση του νόμου 4146 τον Απρίλιο του 2013 ο οποίος ξεκαθάριζε πλέον την διαδικασία ανάπτυξης υδατοδρομίων, το ενδιαφέρον των επενδυτών, η συνεργασία που υπήρχε με τα στελέχη της προηγούμενης εταιρίας αλλά και το δίκτυο συνεργατών είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία της εταιρίας << Hellenic Seaplanes S.A.- Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.>>. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών – υδατοδρομίων, ώστε να παρέχεται η απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα υδροπλάνα, τα οποία σκοπεύει να δρομολογήσει τόσο η εταιρία μας όσο και οι άλλες εταιρίες που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο καθώς και η διασύνδεση της κεντρικής Ελλάδας με την νησιωτική.

Ξεκινήσατε λοιπόν το 2013 στην Ελλάδα εν καιρώ κρίσης και σε πολιτική αστάθεια. Που στηρίξατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια;

H Ελλάδα είναι ο απόλυτος προορισμός για τα υδροπλάνα και θα μπορούσε να γίνει το ευρωπαϊκό κέντρο μιας τέτοιας βιομηχανίας. Η Ελλάδα είναι οι Μαλδίβες της Ευρώπης.

Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και η ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στην Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη. Θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους πιθανούς προορισμούς, οι οποίοι θα οδηγήσουν στην προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Στοχεύουμε σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό ανάπτυξης δικτύου υδατοδρομίων, που θα δώσει μια νέα πνοή στη διασύνδεση όλης της χώρας.

Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία στα οποία βασίζεται η καινοτομία στο έργο σας?

Η «ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.» είναι πρωτοπόρος στην εναλλακτική μορφή μετακίνησης. Είναι η πρώτη εταιρεία υδροπλάνων που αναπτύσσει ιδιωτικό δίκτυο υδατοδρομίων και προγραμματισμένες πτήσεις για τα υδροπλάνα στην Ευρώπη. Για να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, η εταιρία έχει αναπτύξει μια επαγγελματική, σοβαρή, προσανατολισμένη εικόνα από την αρχή και έχει θέσει ψηλά τον πήχη με στόχο την προγραμματισμένη και σταδιακή εξάπλωση της, στις γειτονικές χώρες όπως Τουρκία και Ιταλία.

Με την ολοκλήρωση του έργου και την έναρξη λειτουργίας πόσες περίπου θέσεις θα ανοίξουν στην αγορά εργασίας?

Περισσότερες από 1000 νέες θέσεις εργασίας.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας στην παρούσα φάση?

Οι στόχοι μας είναι να επιλυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και να πετάξουμε την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που αντιμετωπίζουμε ως νέα δραστηριότητα είναι η επιλογή χώρου για την δημιουργία του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου Αττικής. Ο ρόλος του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική, αναμφισβήτητα θα συμβάλει καθοριστικά στην επιτυχή έκβαση αυτής της επενδυτικής προσπάθειας και θα ενισχύσει την νέα αυτή δραστηριότητα. Την διαχείριση των παράκτιων περιοχών στην Αττική την έχει η ΕΤΑΔ και το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο με πρόσφατες ανακοινώσεις στον τύπο δήλωσε την μαρίνα Αγίου Κοσμά ως το επικρατέστερο σημείο για το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο. Λόγω όμως της περιπλοκότητας της κατάστασης του Ελληνικού αναμένονται καθυστερήσεις.

Έπειτα θα πρέπει να επιλυθεί και να  ξεκαθαριστεί το τοπίο με το νέο νομοσχέδιο Σπίρτζη .

Μέχρι σήμερα είναι εμφανές ότι η <<Hellenic Seaplanes>> λειτούργησε σύμφωνα με το υπάρχον πλαίσιο της αδειοδότησης των υδατοδρομίων και προσπάθησε τα τελευταία 3,5 χρόνια το πλαίσιο να γίνει ευέλικτο και αποτελεσματικό, ώστε οι επενδυτές να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια και η ίδια η χώρα να κερδίσει τα μέγιστα οφέλη, μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος. Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε εντυπώσεις ή εχθρικό κλίμα με τους φορείς που εμπλέκονται με την δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων αλλά να απλοποιήσουμε και να αποσαφηνίσουμε την διαδικασία έτσι ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την επένδυση, τόσο από την δική μας  εταιρία, αλλά και από άλλους επενδυτές, ότι η Ελλάδα είναι χώρα που προσελκύει τις επενδύσεις. Δεν επιθυμούμε διενέξεις και έχουμε την διάθεση συνεργασίας για την εξεύρεση ουσιαστικής λύσης ώστε να διευκολυνθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα των υδατοδρομίων.

Στο Νότιο Αιγαίο από την άλλη αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα με την απόφαση του Νομάρχη Κυκλάδων το 1972, όπου αποφασίζει την απαγόρευση τοποθέτησης μη μόνιμων κατασκευών  στα νησιά των Κυκλάδων και κατ’ επέκταση την απαγόρευση τοποθέτησης IsoBox για τις εγκαταστάσεις των υδατοδρομίων.

Μίνα Βασιλοπούλου

Υπεύθυνη Περιεχομένου Skywalker.gr