sup findupgr

Το FindUP.gr​ είναι η πρώτη ελληνική μηχανή αναζήτησης επιχειρήσεων, επαγγελματιών,​ προϊόντων και υπηρεσιών και έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα των όσων γνωρίζουμε για τις μηχανές αναζήτησης σε αυτό το πεδίο. Περισσότερα θα μάθουμε από τον ιδρυτή της FindUP.gr και νύν πρόεδρο του Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών Ελλάδος (ΕΣΥΝΕ), Ορέστη Ματσούκα.

Τον συναντήσαμε απόγευμα, στα γραφεία της εταιρίας, στο κέντρο της Αθήνας. Η κουβέντα μας έγινε στη βεράντα της εταιρίας και ήταν πραγματικά απολαυστική. Η αίσθηση της αυθεντικότητας, της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και του ουσιαστικού ενδιαφέροντος για τη δουλειά ήταν διάχυτη.     

Κε Ματσούκα, διατελείτε πρόεδρος του Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών Αθηνών (ΕΣΥΝΕ) από τον Ιούλιο​ και είστε ιδρυτής των ​εταιριών ORAMA GROUP και FindUP.gr. Η τελευταία είναι startup. Σωστά; Τελικά τι είναι μια Start up εταιρία;

​Ασχολούμαι με το ελληνικό οικοσύστημα των startup​ από το 2011, όταν αποφασισμένος να εγκατασταθώ στην Ελλάδα, έγινα συντονιστής των δράσεων για την Ελλάδα της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας (GEW). Μου ανατέθηκε από τον τότε πρόεδρο του ΕΣΥΝΕ, τον κο Στεφανίδη. Όταν ίδρυσα και την πρώτη μου επιχείρηση, έγινα και μέλος του Συνδέσμου. Και να που τώρα εκλέχθηκα και πρόεδρος, και μάλιστα από την συντριπτική πλειοψηφία των μελών που ψήφισαν στις πρόσφατες εκλογές και τους ευχαριστώ.
Μετά από 5 χρόνια, θεωρώ ότι ο ακριβέστερος χαρακτηρισμός της έννοιας «startup», (δε μου αρέσει ο όρος «νεοφυής επιχείρηση»), είναι  να είναι νεοϊδρυθείσα, όχι πάνω από 3 έτη, ή προς ίδρυση, να  χαρακτηρίζεται στο σύνολό της από καινοτομία και να έχει στόχο την ταχεία και κλιμακωτή ανάπτυξη.
Το FindUP.gr, ναι μεν έχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά αποφεύγουμε να την αποκαλούμε «startup», καθώς ο όρος στην Ελλάδα έχει εκφυλιστεί. Η δε ORAMA GROUP κλείνει πολύ σύντομα τα 5 χρόνια και λειτουργεί ως Business, Brand & Community Development agency. 


Γνωρίζουμε ότι πάνω από το 90% των start ups, πεθαίνουν πριν ενηλικιωθούν. Ποιοι είναι κατά τη γνώμη σας οι σημαντικότεροι παράγοντες  που οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα;

​Ο σημαντικότερος λόγος αυτού, είναι πιστεύω η έλλειψη σαφών στόχων και προσήλωσης σε αυτούς. Με μια λέξη: Focus!
Είναι σίγουρα και η έλλειψη κεφαλαίου, ωστόσο θα πρέπει να καταλάβουν οι ιδρυτές μιας start up, ότι στόχος τους, δεν πρέπει να είναι το να λάβουν χρηματοδότηση, αλλά το να γίνει βιώσιμη η επιχείρηση. Δυστυχώς αυτό το λάθος -για μένα- , το βλέπω συνεχώς. Εφόσον βεβαίως η start up προχωρήσει επίπεδο, καλοδεχούμενες και η χρηματοδότηση και η εξαγορά. Κανείς όμως δε θα χρηματοδοτήσει το «έχω μια ιδέα».
Φυσικά, ειδικά για τη χώρα μας, είναι και οι γνωστές δυσκολίες που συναντούν όλοι οι νέοι -και μη- επιχειρηματίες και επαγγελματίες, που αφορούν στο παράλογο θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο. Ενδεικτικά τα φορολογικά τεκμήρια στους αυτοαπασχολούμενους είναι εκτός πραγματικότητας, όπως και η φορολόγηση από το πρώτο ευρώ, συνδυαστικά με την παράλογη 100% προκαταβολή φόρου. Ίσως η μεγαλύτερη τροχοπέδη, για ένα νέο με όρεξη και όνειρα να δημιουργήσει κάτι δικό του, είναι η υποχρεωτική και υψηλότατη ασφάλιση στον ΟΑΕΕ.
Τέλος, ορισμένες επιχειρηματικές εφαρμογές δεν καλύπτονται πλήρως φορολογικά και θεσμικά από την υπάρχουσα ελληνική νομοθεσία, όπως είναι οι start ups, που σχετίζονται με τη Συνεργατική Οικονομία.

Ας έρθουμε τώρα στην F​ind​UP​.gr​. Πώς ξεκίνησε η επιχειρηματική ιδέα;

​Το FindUP.gr είχε ξεκινήσει με άλλο όνομα πριν από δύο χρόνια, ως «Spin-off» της ORAMA GROUP, μαζί με μερικά ακόμα projects, τα οποία κάλυπταν, το καθένα ξεχωριστά, σημαντικά κενά στην αγορά. Φιλοξενούμενοι στην θερμοκοιτίδα Θ.Ε.Α. του ΕΒΕΑ, πριν από ένα έτος, αποφασίσαμε να «παγώσουμε» τα υπόλοιπα projects και να επικεντρωθούμε 100% στο FindUP. Το «focus» που λέγαμε... Το Μάρτιο μεταφερθήκαμε σε νέα γραφεία και αυτήν τη στιγμή απασχολούμε πάνω από 10 άτομα και άλλα τόσα ως εξωτερικούς συνεργάτες.


Ποιο είναι το κενό στην αγορά που ήρθατε να καλύψετε και που βασίζεται η καινοτομία στο όλο έργο;

Τα κενά που καλύπτει το findUP.gr είναι αρκετά, οπότε θα σας πω μόλις δύο ενδεικτικά. 
Οι παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης είναι φτιαγμένες για μεγάλες αγορές, οπότε δεν εξυπηρετεί τις τοπικές ελληνικές επιχειρήσεις. Οι δε επαγγελματικοί οδηγοί της αγοράς έχουν μείνει στο παραδοσιακό μοντέλο δεκαετιών(!), τύπου «yellow pages», σχεδιασμένοι για να «πουλάνε» καταχωρήσεις επιχειρήσεων, και με ακριβώς τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και διαδικτυακά. Το FindUP.gr είναι χτισμένο πάνω στις σημερινές απαιτήσεις και τις ανάγκες του χρήστη/καταναλωτή/τελικού πελάτη, έτσι ώστε να ενισχύει την ίδια την επιχείρηση.

Στο FindUP.gr η επιχείρηση έχει με μόλις 19 ευρώ το μήνα ένα πλήρες site εντός του FindUP.gr, και όχι απλά μια καταχώρηση.
Η τοποθεσία ορίζεται βάσει δορυφόρου.
Η αναζήτηση μπορεί να γίνει με βάση το όνομα, την κατηγορία αλλά και το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης ή του οργανισμού. 
Και μάλιστα σε 14 γλώσσες! Οπότε προφανώς απευθυνόμαστε τόσο στους έλληνες χρήστες, αλλά και στους ξένους επισκέπτες, ενισχύοντας μέσω του τουρισμού την τοπική οικονομία. 

Η web έκδοση για πλοήγηση σε κινητές συσκευές είναι πλήρως responsive (πλήρως προσαρμόσιμο σε κάθε οθόνη), επειδή είναι φτιαγμένη από την αρχή, ανεξάρτητα από την έκδοση σε pc και laptop, ενώ πολύ σύντομα θα υπάρχουν mobile applications για συσκευές android, windows mobile και iPhone/iPad.

Τελευταία προσθήκη είναι η λειτουργία «Θεματικών», όπου ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ότι τον ενδιαφέρει. Για παράδειγμα ένας φοιτητής θα επιλέξει το Student Life και να ανακαλύψει φωτοτυπικά κέντρα, φροντιστήρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, βιβλιοθήκες και όποια άλλη κατηγορία χρησιμοποιεί σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση. Άλλες θεματικές είναι η ομορφιά, ο αθλητισμός, το city life, το life as a greek, που απευθύνεται σε ξένους, και άλλες.


Θα μπορούσατε να μας κάνετε μια μικρή περιγραφή του F​indUP​.gr;


Το FindUP.gr​ είναι η πρώτη ελληνική μηχανή αναζήτησης επιχειρήσεων, επαγγελματιών,​ προϊόντων και υπηρεσιών, με έμφαση στο geolocation​. ​
Μπορείτε να γράψετε για παράδειγμα την λέξη «γλυκό» και θα δείτε στο χάρτη τα κοντινά σας ζαχαροπλαστεία (εσείς επιλέγετε την ακτίνα), στην περιοχή που επιλέγετε. Αν μάλιστα επιλέξετε ένα ζαχαροπλαστείο που είναι συνδρομητής στο FindUP.gr, θα μπορέσετε να δείτε από εικόνες των προϊόντων ως και αναλυτικά συνταγές ή βίντεο με το πως τα παρασκευάζουν. 
Οι επιχειρήσεις​ που συμμετέχουν με συνδρομή μόλις 19 ευρώ το μήνα, έχουν το δικό τους mini site με καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως μια διαδραστική εικόνα «πριν/μετά». Στο https://findup.gr/en/insert-business/ θα δείτε μερικά παραδείγματα. Για τους χρήστες όλη η πληροφορία είναι δωρεάν.
Λειτουργεί σε 14 γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, αλβανικά, βουλγαρικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά, ολλανδικά, πολωνικά, ρουμανικά, ρωσικά, σερβικά, τουρκικά) και αναγνωρίζει και ​τα greeklish και τα αντίστοιχα λατινόμορφα των βουλγαρικών, ρωσικών και σερβικών, (καθώς είναι σε κυριλλικό αλφάβητο), καθώς και τα ανορθόγραφα. Και εννοείται πως η μηχανή εξελίσσεται σε καθημερινή βάση.


Το find.gr βγαίνει στην αγορά άμεσα. Ποιες ήταν οι δικές σας δυσκολίες σε όλη αυτή τη διαδρομή ως τώρα;

​Τα προβλήματα άπειρα, αλλά είναι για να λύνονται! Οπότε επίτρεψέ μου, να μετονομάσω τις δυσκολίες σε «προκλήσεις».
Η πρώτη πρόκληση ήταν να συντάξουμε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο και ταυτόχρονα να κάνουμε μια ρεαλιστική ανάλυση αγοράς, και μόνο τότε να συλλέξουμε το budget για να αναπτυχθεί το FindUP.gr, όπως θέλαμε. 
Στη συνέχεια ήταν το να βρούμε τα κατάλληλα άτομα για να στελεχώσουμε την εταιρία. Παρόμοια πρόκληση ήταν το να δομηθούν οι σωστές συνεργασίες.  ​Θεωρώ ότι έχουμε κάνει καλές επιλογές ως τώρα.

Τεχνολογικά τώρα, οι προκλήσεις δεν τελειώνουν ποτέ, καθώς στοιχεία που εφαρμόζουμε δεν έχουν πάλι εφαρμοστεί, ενώ θέλουμε συνεχώς να βελτιώνουμε τα χαρακτηριστικά του FindUP.gr.
Πάντως, το soft launch είχε επιτυχία, οπότε τώρα έχει ξεκινήσει η μεγάλη πρόκληση: το εμπορικό. Δηλαδή το να γίνει αποδεκτό από την αγορά.

 
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας για την Find​UP.gr;

​Ο Νο1 στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση του FindUP.gr. 
Χρoνικά τώρα, εντός εβδομάδων, βγαίνουν διαδοχικά οι εφαρμογές για Android, για Windows Mobile και για iPhone​.
Παράλληλα αναπτύσσουμε και σκοπεύουμε ως το τέλος του χρόνου, να ενσωματώσουμε ένα νέο τρόπο προβολής και κατοχύρωσης προσφορών, που λειτουργεί με βάση την τοποθεσία και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Καμία σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο των deal-sites, το οποίο φαίνεται να έχει «πεθάνει».
​Ως κεντρικός μας στόχος, αλλά και στρατηγική, είναι το FindUP.gr να περιλαμβάνει το σύνολο των επιχειρήσεων αλλά και φορέων-υπηρεσιών, ώστε να προσφέρουμε τη μέγιστη χρησιμότητα.
Τέλος, έχουμε ήδη ξεκινήσει διαδικασίες επέκτασης στις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου.

Μίνα Βασιλοπούλου

Υπεύθυνη Περιεχομένου και Επικοινωνίας, Skywalker.gr