Τέλος του χρόνου και brands kai marketeers κάνουν τη δική τους αποτίμηση για το 2015, προσπαθώντας να ορίσουν τους στόχους του επόμενου έτους. Στη διαδικασία αυτή ποντάρουν στο marketing mix που θεωρούν πως θα φέρει το καλύτερο ROI, κρίνοντας τα νέα εργαλεία και τις ευκαιρίες που φαίνεται να διαμορφώνονται.

Στον κόσμο του digital marketing ευτυχώς κάποιες από τις ευκαιρίες αυτές είναι περισσότερο τηλεγραφημένες- λαμβάνοντας υπόψη και το χρόνο ωρίμανσης νέων εργαλείων και τεχνολογιών- επιτρέποντάς μας να δίνουμε εκ του ασφαλούς "προφητείες". Ας εξετάσουμε τα 6 σίγουρα δυνατά χαρτιά του digital marketing για το 2016.

1. Ταχύτητα

Υπάρχει κάτι πιο ενοχλητικό από μία σελίδα που "φορτώνει" αργά; Κάτι που να διαταράσσει την εμπειρία πλοήγησης περισσότερο από ένα κλικ σε μία online διαφήμιση που 1.Social Media3δεν ανοίγει την ιστοσελίδα που έπρεπε; Οι κινητήριες δυνάμεις του διαδικτύου έχουν απόλυτη επίγνωση του γεγονότος αυτού και έχουν ήδη δρομολογήσει τον τρόπο με τον οποίο θα "επιβάλουν" τη στροφή σε ένα ταχύτερο web. Τα Instant Articles του Facebook πιθανόν να τα έχετε δει. Η Google ωστόσο υπερθεματίζει, κάνοντας την ταχύτητα έναν ακόμα πιο σημαντικό παράγοντα κατάταξης (ranking factor) στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ρίξτε μια ματιά στο Google PageSpeed Insights: τι βαθμολογία συγκεντρώνει η ιστοσελίδα σας;

Hint: Μη μπείτε στον άδικο κόπο να κρατήσετε μία ιστοσελίδα στο απόλυτο 100/100, δεν αξίζει τις υποχωρήσεις σε λειτουργικότητα που θα χρειαστεί να κάνετε. Εφόσον το οργανικό traffic σας ενδιαφέρει και το SEO είναι στις προτεραιότητές σας, όταν η λυχνία γίνει πράσινη, είστε ασφαλής!

2. Video

Καταναλώνουμε περιεχόμενο σε μορφή video παντού. Απίστευτα οικονομικές pre-roll διαφημίσεις TrueView στο YouTube, auto-play videos στο Facebook, 360° videos στο YouTube και το Facebook, Vines στο twitter και οι επιλογές δε σταματάνε εκεί. Ταυτόχρονα ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν ακόμα και διαφημίσεις video στα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google Search.

Το μόνο σίγουρο είναι πως τα κανάλια προώθησης ενός διαφημιστικού video δεν περιορίζονται πια στην τηλεόραση. Αντιμετωπίστε την πρόκληση της παραγωγής ποιοτικού video και αδράξτε την ευκαιρία που προσφέρεται στους early adopters των σύγχρονων διαφημιστικών τεχνολογιών.

Hint: Μην αφήνεται το SEO equity των video σας να πάει χαμένο. Ρυθμίστε τα video sitemaps σας.

3. Apps

Σε αγορές όπου η αξία της οργανικής επισκεψιμότητας δεν ισοφαρίζεται από κανένα άλλο κανάλι, η δημιουργία ενός mobile app συχνά αντιμετωπίζονταν σαν σπατάλη πόρων. Ωστόσο, τα applications αποκτούν ολοένα και περισσότερους τρόπους προβολής στις σελίδες αποτελεσμάτων του Google.

Η Google ήδη μπορεί να "διαβάσει" ό,τι κρύβεται μέσα στα apps και να κάνει stream τις λειτουργίες μίας εφαρμογής μέσα από μία αναζήτηση στο Search. Και από τη στιγμή που οι εφαρμογές μας δίνουν τεράστιες ελευθερίες- τόσο σε επίπεδο λειτουργιών, όσο και από πλευράς marketing- μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως από το 2016 θα ξεκινήσει μία νέα, μεγαλύτερη έκρηξη των mobile apps.

Hint: Προτού ρίξετε όλο σας το budget στη δημιουργία μίας εφαρμογής, θυμηθείτε πως το δυσκολότερο έργο θα είναι η αποτελεσματική προώθησή της.

4. Mobile

psifiakh texnologiaΕδώ και λίγα χρόνια η λέξη-κλειδί στην κατασκευή μίας ιστοσελίδας άκουγε στο όνομα responsive. Μία ιστοσελίδα δηλαδή, η οποία προσαρμόζεται στο μέγεθος της οθόνης όπου εμφανίζεται, επιτρέποντας την εύχρηστη προβολή της σε κινητά και tablets. Πλέον το κινητό παίρνει τη θέση της κύριας οθόνης στις ζωές μας και μία απλά responsive ιστοσελίδα δεν αρκεί. Ήρθε η στιγμή που το marketing jargon το οποίο άκουγε στο όνομα "mobile-first" γίνεται μία αναγκαιότητα για όλους.

Ενώ λοιπόν έως τώρα καλούμασταν να εκμεταλλευτούμε τη μεγάλη οθόνη ενός σταθερού υπολογιστή και την υψηλή επεξεργαστική του ισχύ, πλέον ακόμα και στο στάδιο του design οφείλουμε να περιοριστούμε στην πολύ στενότερη οθόνη ενός smartphone. Αυτό σημαίνει πως τα brief πρέπει να γίνουν πολύ πιο συγκεκριμένα και οι δύσκολες αποφάσεις ιεράρχησης περιεχομένου να παρθούν νωρίς, καθώς ο χώρος στον οποίο μπορούμε να κινηθούμε έχει, κυριολεκτικά, στενέψει πολύ και ο τρόπος αλληλεπίδρασης με αυτή έχει αλλάξει ριζικά.

Hint: Σκεφθείτε πως είστε υποψήφιος πελάτης της επιχείρησής σας. Αγνοήστε για μια στιγμή τον desktop υπολογιστή σας. Τώρα: Πόσο καλή είναι η εμπειρία πλοήγησης στην ιστοσελίδα σας από το smartphone σας;

5. Messenger

Ίσως χρησιμοποιείτε το Messenger αποκλειστικά για να συνομιλείτε με τους φίλους σας ή χρησιμοποιείτε κάποια από τις άπειρες εναλλακτικές του. Τα παραπάνω δεν είναι λόγοι να αντιμετωπίζουμε μυωπικά την παραπάνω πλατφόρμα, που για πολλά industries αποτελεί το βασικό after-sales κανάλι. Η Facebook προσφέρει διαρκώς νέες λειτουργίες, με απώτερο σκοπό να κερδίσει χώρο σε όλες τις αλληλεπιδράσεις που έχει μία εταιρία με τους πελάτες της: μέχρι και στη διαδικασία αγοράς! Μάλιστα, πρόκειται για ένα μοντέλο που στην Κίνα ήδη λειτουργεί μέσω της, εκεί, δημοφιλέστερης πλατφόρμας, το WeChat.

Hint: Εάν η τηλεφωνική διαχείριση του customer service μοιάζει ήδη βουνό, και το Messenger εμφανίζεται σαν ένα ακόμα βαρίδι, ξανασκεφθείτε την ευκολία που τελικά σας προσφέρει: Τη θέση μίας αλυσίδας email και τηλεφωνημάτων παίρνει μία συνομιλία στο Messenger, η οποία συγκρατεί ιστορικό, ενώ σας τροφοδοτεί με επιπλέον πληροφορίες, ώστε να κατανοείτε με ποιον συνομιλείτε. Οι δυνατότητες είναι κυριολεκτικά ατελείωτες.

6. Πιο ακριβή διαφήμιση

Εδώ η κατάσταση είναι πολύ απλή. Σε παγκόσμιο επίπεδο η online διαφημιστική δαπάνη είναι σε αύξηση. Και καθώς η κοστολόγηση της online διαφήμισης βασίζεται κυρίως σε δημοπρατικά μοντέλα, η ύπαρξη περισσότερων διαφημιζόμενων οδηγεί και σε αυξημένο κόστος διαφήμισης. Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, όπου οι εταιρίες προσπαθούν ενεργά να προβληθούν πιο αποδοτικά, η στροφή στη διαδικτυακή διαφήμιση είναι μονόδρομος.

Hint: Μην καθυστερείτε να εκμεταλλευτείτε τη διαδικτυακή διαφήμιση και αγοράστε "φθηνή" διαφημιστική προβολή. Έχοντας δει την εξέλιξη του cost per click σε περισσότερο ανεπτυγμένες αγορές, ένα είναι σίγουρο: το θέαμα δεν είναι ωραίο!

 

Πηγή: www.epixeiro.gr