sup eras

Το Erasmus+ Play4Guidance (P4G) είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα και εκπόνηση συλλογικής προσπάθειας 6 ευρωπαϊκών χωρών (της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Βουλγαρίας και της Τουρκίας) συμπεριλαμβανομένων 8 ακαδημαϊκών αλλά και επιχειρηματικών φορέων και οργανισμών. 

Ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2014 και ολοκληρώνεται μετά από 3 χρόνια, τον Αύγουστο του 2017, με τη συμμετοχή δύο εταίρων από την Ελλάδα, του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (E.E.T.) του Ε.Κ.Π.Α. με επιστημονική υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια Ζαχαρούλα Σμυρναίου και της Science View. Στόχος του project είναι ο σχεδιασμός ενός πρωτοποριακού παιχνιδιού επιχειρηματικότητας που αποσκοπεί στο να εκπαιδεύσει και να καθοδηγήσει μαθητές, φοιτητές και νέους ανέργους για την απόκτηση επιχειρηματικών, οικονομικών και μαθηματικών δεξιοτήτων.

Υπό αυτό το πρίσμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι το P4G αποτελεί προϊόν πολύπλευρης συνεισφοράς σε επίπεδο παιδαγωγικής κατάρτισης, επιχειρηματικής εκπαίδευσης και επιστημονικής τεχνογνωσίας. Όμως, όπως είναι αυτονόητο, λόγω της πολυπολιτισμικότητας και του διαφορετικού επιστημονικού αντικειμένου εξειδίκευσης των συνεργατών ήρθαν στο προσκήνιο κάποιες δυσκολίες αναφορικά με την κοινή χρήση των επιχειρηματικών όρων, την οριοθέτηση και τον ορισμό των επιχειρηματικών ικανοτήτων και βεβαίως την κοινή αξιολόγησή τους. 

Η ανάπτυξη ενός κοινού πλαισίου αναφοράς των επιχειρηματικών όρων αποτέλεσε βασικό ζητούμενο προκειμένου να ενσωματωθούν στο παιχνίδι επιχειρηματικότητας του P4G, αλλά και στα συνοδευτικά εκπαιδευτικά εργαλεία, με τέτοιο τρόπο ώστε με σαφήνεια και αντικειμενικότητα να ανταποκρίνονται στις διδακτικές και μαθησιακές απαιτήσεις των χρηστών όχι μόνο των συμβαλλόμενων χωρών, αλλά και όλων των εθνικοτήτων. Επιπλέον, λόγω των σημερινών κοινωνικών απαιτήσεων αλλά και των εξαγγελιών της Ευρώπης, το έργο απευθύνεται και σε ένα ευρύ φάσμα χρηστών τόσο σε επίπεδο εκπαίδευσης και επιστημονικής κατάρτισης στο πεδίο της επιχειρηματικότητας και των συναφών μαθηματικών δεξιοτήτων, αλλά και σε επίπεδο κατάρτισης και αναβάθμισης των προσόντων των ανέργων, που συνεχώς αυξάνονται σε πολλές χώρες του ευρωπαϊκού Νότου.

Η κ. Σμυρναίου δήλωσε: «Ως επιστημονική υπεύθυνη του P4G για το Ε.Ε.Τ. του Ε.Κ.Π.Α. θα ήθελα να επισημάνω ότι το εργαστήριό μας στη διάρκεια των πιλοτικών αξιοποίησε επιχειρηματικά σενάρια που σχεδιάστηκαν προκειμένου να υπάρχει ομαλή εισαγωγή στο παιχνίδι, αλλά και αύξηση του βαθμού κινητοποίησης των συμμετεχόντων. Η στρατηγική μας αυτή προτάθηκε για υιοθέτηση από τους εταίρους του έργου, εφόσον κρίθηκε ιδιαίτερα αποτελεσματική και καθορισμένη για τους σκοπούς του έργου. Επίσης, αναφορικά με τα αποτελέσματα των πιλοτικών που διεξήχθησαν στην Ελλάδα, υπήρξαν θετικές διαπιστώσεις ως προς την αποτελεσματικότητα των εργαλείων και του επιχειρηματικού παιχνιδιού P4G ως προς την εκπαίδευση των χρηστών στην επιχειρηματικότητα και την καλλιέργεια βασικών και επιχειρηματικών δεξιοτήτων».

Τέλος, η ημερίδα του έργου πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Μαΐου στο Ε.Ε.Τ. του Ε.Κ.Π.Α. και ο τελικός διαγωνισμός μεταξύ των χωρών έγινε την Τρίτη 30 Μαΐου. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο και τις εκδηλώσεις: http://play4guidance.eu/.


Epixeiro.gr